image

imageimage

Hej alla glada!

Har haft svårt att få ihop det med att blogga på kvällarna efter jobb och träning men nu ska jag försöka få ihop det!

 

Nästa vecka har jag äntligen semester. Ska bli helt underbart att få bryta alla rutiner och vardagen. Att kunna slappna av och känna sig helt kravlös, den känslan längtar jag efter!! Jag och K kommer att åka till västkusten, Särdal i Halland och bo i min fasters (gudmor) sommarhus. Det är helt magiskt därborta, ligger precis vid havet! Efter 5-6 dagar där åker vi till Gotland. Varken jag eller Kristoffer har varit där så det ska bli super kul och spännande att se.

Men nog om semester och mer om träning! Hur motiverar ni er till träning och kost? För mig handlar allt om “vad behöver min kropp för att orka med all träning och samtidigt bygga muskler”. Jag är absolut ingen expert om detta men jag kan dela med mig om det som har fungerar för mig. Under måndag- fredag så tänker jag inte att maten måste smaka bra, utan det handlar mest om näringsvärdet. Självklart är det ett plus om maten smakar bra men det är inte prioriterat. Mat som jag och Kristoffer brukar köra i veckorna är:

Dessa tre rätter äter vi vanligtvis, ibland något annat såsom fisk gryta med kokosmjölk exempelvis. Men just dessa tre är enkla att göra storkok på.

Hur motiverar jag mig själv till träning när jag äter så sporadiskt? Jag tränar oftast i sällskap av andra, på Factor. Det motiverar mig mycket men jag kör ofta själv. Jag längtar till att få träna och lyfta tungt innan passet. Att tycka saker och ting är kul är a och o. Självklart så tycker jag saker som jag är mindre bra på är tråkigare än det som jag ör bra på, som exempelvis strikta HSPU, OHS eller muscleups. Men vill man utvecklas som atlet är det super viktigt att hela tiden vilja utvecklas! Jag tänker ofta på detta citat: Turn weaknesses into strenghts. Att hela tiden vilja bli starkare och bättre är inte lätt men det viktigaste är viljan och glädjen. Så är det iallafall för mig. Hitta glädjen i det du gör, så kommer allt bli lättare. Även viktigt att sätta upp mål, men att inte ha alldeles för höga krav på dig själv. Riskerna med för höga krav är aTT om du sedan inte uppnår dem så faller viljan och man kan tappa glädjen i träningen.

Måste också flagga för bbrosfit beachvolleyboll nu på lördag 2 juli! Jag hoppas att det kommer massa folk!

Nu ska jag gå och titta på homeland!

Puss och kram!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.